YouTube SEO: jak zoptymalizować filmy dla wyszukiwarki YouTube w 2019 roku
Jeszcze dziesięć lat temu marketing przychodzący był zupełnie nowym pomysłem. Marketerzy dowiadywali się, że nie mogą po prostu opublikować dużej ilości treści – musiała ona być również wysokiej jakości i zoptymalizowana w sposób, który uczynił ją tak możliwą do odkrycia za pomocą wyszukiwarek.
Ta treść była kiedyś w dużej mierze ograniczona do słowa pisanego. Dzisiaj już tak nie jest.
Obecnie kompleksowa strategia treści obejmuje prace pisemne, takie jak blogi i książki elektroniczne, a także media, takie jak podcasty, zasoby wizualne i filmy.
Ta ostatnia część – wideo – nadal rośnie. Zgodnie z raportem State of Inbound z 2018 r. 45% marketerów inwestuje więcej w YouTube w ciągu tego roku – więcej niż jakikolwiek inny dostępny kanał marketingowy.
Pobierz darmowy 30-dniowy terminarz na kanał YouTube swojej firmy.
Wraz z rozwojem innych formatów treści pojawia się potrzeba optymalizacji ich pod kątem wyszukiwania. Coraz ważniejszym miejscem do zrobienia jest YouTube, witryna dystrybucji wideo używana przez masy .
Ale jak działa YouTube SEO? Jakie kroki należy podjąć, aby zoptymalizować kanał YouTube do wyszukiwania? Poniżej przedstawiamy kilka głównych wskazówek i narzędzi.
YouTube SEO Porady
- Zmień nazwę filmy video i użyj słowa kluczowego docelowego.
- Wstaw słowo kluczowe w tytule wideo.
- Zoptymalizuj opis wideo.
- Otaguj wideo popularnymi słowami kluczowymi dotyczącymi Twojego tematu.
- Przypisz film do kategorii.
- Prześlij niestandardowy obraz miniatury do linku wynikowego filmu.
- Użyj pliku SRT, aby dodać napisy i podpisy zamknięte.
- Dodaj karty i ekrany końcowe, aby zwiększyć oglądalność kanału YouTube.
1. Zmień nazwę filmu YouTube i użyj słowa kluczowego docelowego.
Podobnie jak w przypadku optymalizacji treści pisanych, użyjesz narzędzia SEO, aby najpierw zidentyfikować słowa kluczowe, na których chcesz skupić się na filmie (możesz przeglądać popularne narzędzia SEO YouTube poniżej tych porad lub po prostu kliknąć ten link wcześniej w tym zdaniu) ).
Po zidentyfikowaniu słowa kluczowego pierwszym miejscem, które powinieneś umieścić, jest plik wideo – zanim nawet prześlesz go na YouTube. Czemu? YouTube nie może „oglądać” Twojego filmu, aby zobaczyć, jak trafne jest to słowo kluczowe, a jak dowiesz się z poniższych wskazówek, jest tylko tyle miejsc, w których możesz bezpiecznie umieścić to słowo kluczowe na stronie oglądania filmu. jest opublikowany. Jednak YouTube może odczytać nazwę pliku wideo i cały dołączony do niego kod podczas przesyłania.
Mając to na uwadze, zastąp nazwę pliku „business_ad_003FINAL.mov” (nie wstydź się … wszyscy byliśmy tam podczas postprodukcji) za pomocą żądanego słowa kluczowego. Jeśli twoim słowem kluczowym jest na przykład „wskazówki dotyczące malowania domów”, nazwa pliku wideo powinna mieć postać „wskazówki dotyczące malowania domów”, a następnie preferowany typ pliku wideo (MOV, MP4 i WMV są jednymi z najpopularniejszych, które są kompatybilne z Youtube).
2. Wstaw słowo kluczowe w tytule wideo.
Kiedy szukamy filmów, jedną z pierwszych rzeczy, na które przyciągają nasze oczy, jest tytuł. To często decyduje o tym, czy widz kliknie, aby obejrzeć Twój film, więc tytuł powinien być nie tylko atrakcyjny, ale także jasny i zwięzły.
Chociaż słowo kluczowe odgrywa dużą rolę w tytule wideo, pomaga również, jeśli tytuł jest ściśle zgodny z tym, czego szuka widz. Badania przeprowadzone przez Backlinko wykazały, że filmy z dokładnym dopasowaniem słowa kluczowego w tytule mają tylko niewielką przewagę nad filmami, które nie mają. Oto liniowa reprezentacja tych wyników:
Tak więc, „używanie słowa docelowego w tytule może pomóc w ustaleniu rangi dla tego terminu”, wyjaśnia autor raportu Brian Dean, „związek między bogatymi w słowa kluczowe tytułami i rankingami” nie zawsze jest silny. Niemniej jednak dobrym pomysłem jest zoptymalizowanie tytułu dla tego słowa kluczowego, o ile naturalnie wpisuje się w tytuł, który mówi widzom dokładnie, co zobaczą.
Wreszcie, pamiętaj, aby zachować swój tytuł dość krótko – zalecamy ograniczenie go do 60 znaków, aby uniknąć skrócenia go na stronach wyników.
So, while „using your target keyword in your title may help you rank for that term,” report author Brian Dean explains, „the relationship between keyword-rich video titles and rankings” isn’t always a strong one. Nonetheless, it’s a good idea to optimize your title for this keyword so long as it fits naturally into a title that tells viewers exactly what they’re about to see.
Lastly, make sure to keep your title fairly short — HubSpot campaigns manager Alicia Collins recommends limiting it to 60 characters to help keep it from getting cut off in results pages.
3. Zoptymalizuj opis wideo.
Po pierwsze: według Google oficjalny limit znaków w opisach filmów w YouTube wynosi 1000 znaków. I choć można używać całej tej przestrzeni, pamiętaj, że twój widz najprawdopodobniej przyszedł tutaj, aby obejrzeć film, a nie przeczytać esej.
Jeśli zdecydujesz się na napisanie dłuższego opisu, pamiętaj, że YouTube wyświetla tylko pierwsze dwie lub trzy linie tekstu – czyli około 100 znaków. Po tym momencie widzowie muszą kliknąć „pokaż więcej”, aby zobaczyć pełny opis. Dlatego sugerujemy wczytanie opisu z najważniejszymi informacjami, takimi jak CTA lub kluczowe linki.
Jeśli chodzi o optymalizację samego wideo, dodawanie transkrypcji filmu nie jest bolesne, zwłaszcza dla tych, którzy muszą oglądać go bez głośności. Niemniej jednak badania Backlinko nie wykazały korelacji między opisami zoptymalizowanymi dla określonego słowa kluczowego a rankingami dla tego terminu.
Dean jednak starał się nie zachęcać do zrzucenia zoptymalizowanego opisu. „Zoptymalizowany opis pomaga Ci wyświetlić się na pasku bocznym proponowanych filmów”, pisze, „który jest znaczącym źródłem widoków dla większości kanałów”.
4. Otaguj wideo popularnymi słowami kluczowymi dotyczącymi Twojego tematu.
Oficjalna Akademia Twórcy YouTube sugeruje używanie tagów, aby umożliwić widzom zapoznanie się z treścią Twojego filmu. Ale nie tylko przekazujesz swoim widzom informacje – sam też informujesz YouTube. Dean wyjaśnia, że platforma używa tagów „aby zrozumieć treść i kontekst Twojego filmu”.
W ten sposób YouTube odkrywa, w jaki sposób powiązać Twój film wideo z podobnymi filmami, co może zwiększyć zasięg treści. Ale mądrze wybierz tagi. Nie używaj nieodpowiednich tagów, ponieważ uważasz, że dostaniesz więcej wyświetleń – w rzeczywistości Google może cię za to ukarać. I podobnie jak w twoim opisie, kieruj się najważniejszymi słowami kluczowymi, w tym dobrym połączeniem tych, które są wspólne i bardziej długie (jak w przypadku tych, którzy odpowiadają na pytanie typu „jak?”).
5. Przypisz film do kategorii.
Po przesłaniu filmu możesz go skategoryzować w „Ustawieniach zaawansowanych”. Wybór kategorii to kolejny sposób na zgrupowanie wideo z podobną treścią w YouTube, aby skończyć na różnych listach odtwarzania i zyskać ekspozycję dla większej liczby widzów, którzy identyfikują się z publicznością.
To może nie być tak proste, jak wygląda. W rzeczywistości, Akademia Twórców YouTube’a sugeruje specjalistom ds. Marketingu, aby przeszli przez wszechstronny proces w celu określenia, do której kategorii należy każde wideo. Przewodnik pisze, że „zastanawiasz się, co działa dobrze w każdej kategorii”, zastanawiasz się, odpowiadając na pytania typu:
- Kim są najlepsi twórcy w tej kategorii? Z czego są znani i co robią dobrze?
- Czy są jakieś wzorce między odbiorcami podobnych kanałów w danej kategorii?
- Czy filmy w podobnej kategorii mają takie cechy, jak wartość produkcji, długość lub format?
6. Prześlij niestandardowy obraz miniatury
Twoja miniatura wideo jest główną przeglądarką obrazów widoczną podczas przewijania listy wyników wideo. Ta miniatura wraz z tytułem wideo wysyła sygnał do widza o treści wideo, więc może mieć wpływ na liczbę kliknięć i wyświetleń wideo.
Chociaż zawsze możesz wybrać jedną z opcji miniatur generowanych automatycznie przez YouTube, zdecydowanie zalecamy przesłanie niestandardowej miniatury. The Creator Academy informuje, że „90% najlepszych filmów w YouTube ma niestandardowe miniatury”, zalecając użycie obrazów o rozdzielczości 1280×720 pikseli – reprezentujących współczynnik 16: 9 – zapisanych jako 2 MB lub mniej .jpg. pliki gif, .bmp lub .png. Jeśli zastosujesz się do tych parametrów, może to pomóc w zapewnieniu, że miniatura pojawi się z równie wysoką jakością na wielu platformach wyświetlania.
Należy pamiętać, że Twoje konto YouTube musi zostać zweryfikowane, aby przesłać niestandardowy obraz miniatury. Aby to zrobić, odwiedź youtube.com/verify i postępuj zgodnie z instrukcjami tam wymienionymi.
7. Użyj pliku SRT, aby dodać napisy i podpisy zamknięte.
Podobnie jak większość innych tekstów, o których tutaj mówiliśmy, napisy i napisy zamknięte mogą zwiększyć optymalizację wyszukiwania w YouTube poprzez wyróżnienie ważnych słów kluczowych.
Aby dodać napisy lub zamknięte napisy do swojego filmu, musisz przesłać obsługiwany zapis tekstowy lub plik z napisami w określonym czasie. W pierwszym przypadku można również bezpośrednio wprowadzić tekst transkryptu dla wideo, aby automatycznie synchronizował się z wideo.
Dodawanie napisów przebiega w podobny sposób, jednak można ograniczyć ilość wyświetlanego tekstu. Możesz też udać się do menedżera wideo, a następnie kliknąć „Wideo” w „Menedżer wideo”. Znajdź film, do którego chcesz dodać napisy lub napisy zamknięte, i kliknij strzałkę rozwijaną obok przycisku edycji. Następnie wybierz „Napisy / CC”. Następnie możesz wybrać sposób dodawania napisów lub napisów zamkniętych.
Dowiedz się, jak dodać zamknięte napisy do swojego filmu YouTube w poniższym filmie.
8. Dodaj karty i ekrany końcowe, aby zwiększyć oglądalność kanału YouTube.
Karty
Czy podczas oglądania filmu widziałeś kiedyś małą białą, okrągłą ikonę z napisem „i” w centrum lub półprzezroczystym paskiem tekstu z prośbą o subskrypcję? Te są karty, które Creator Academy opisuje jako „wstępnie sformatowane powiadomienia, które pojawiają się na pulpicie i telefonie komórkowym, które można skonfigurować, aby promować swoją markę i inne filmy na swoim kanale”.
Source: Google
Możesz dodać do pięciu kart do jednego filmu, a jest sześć typów:
- Karty kanałów, które kierują widzów do innego kanału.
- Karty darowizn zachęcające do zbierania funduszy w imieniu amerykańskich organizacji non-profit.
- Finansowanie fanów, aby poprosić widzów o pomoc w tworzeniu treści wideo.
- Łączenie kart, które kierują widzów do zewnętrznej strony, zatwierdzonej platformy crowdfundingowej lub zatwierdzonej platformy sprzedaży towarów.
- Karty wyborcze, które stanowią pytanie dla widzów i pozwalają im głosować na odpowiedź.
- Karty wideo lub listy odtwarzania, które prowadzą do innych treści YouTube tego rodzaju.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat dodawania karty do filmu, wykonaj te oficjalne kroki z Google lub sprawdź poniższy film
Ekrany końcowe
Ekrany końcowe wyświetlają podobne informacje jak karty, ale jak się zapewne domyślasz, nie wyświetlają się, dopóki film się nie skończy, i mają nieco bardziej szczegółowy wizualnie charakter. Dobrym przykładem jest nakładka z obrazem książki i linkiem wizualnym, aby zobaczyć więcej na poniższym filmie:
Istnieje wiele szczegółowych instrukcji dodawania ekranów końcowych w zależności od rodzaju platformy, dla której chcesz je zaprojektować, a także różnych typów treści dozwolonych dla nich przez YouTube. Google przedstawia szczegóły dotyczące optymalizacji wszystkich tych czynników tutaj.
Ważne jest, aby pamiętać, że YouTube zawsze testuje ekrany końcowe, aby spróbować zoptymalizować wrażenia widza, więc zdarzają się sytuacje, w których „ekran końcowy, określony przez użytkownika, może się nie pojawić”. Weź pod uwagę te czynniki, decydując się na używanie kart lub ekranów końcowych.
Czynniki te mogą wydawać się nieco skomplikowane i czasochłonne, ale pamiętaj: czas, który ludzie spędzają na oglądaniu YouTube na swoim telewizorze, podwoił się z roku na rok. Jest tam publiczność, która zostanie odkryta, a gdy zoptymalizujesz ją na YouTube, twoje szanse na odkrycie wzrosną.
Większość powyższych wskazówek SEO polega na tym, że identyfikujesz słowo kluczowe i poprawnie promujesz swój film. I nie wszystkie z tych wskazówek można wykonać za pośrednictwem YouTube. Aby uzyskać jak największą wygraną za wideografię, rozważ niektóre z poniższych narzędzi, aby zoptymalizować wideo do wyszukiwania.